Wednesday, February 9, 2011

final project (ayam n ladang)

hai2....lamanya x update blog ni..maklumlah busy sikit..eh2..bukan sikit..tapi kannnnnnnnnn..busy banyak2..hehehe..maklumlah sekarang aku da ada anak..ramai tuh...400 ekor..hehehee..anak yang aku maksud kan tu adalah anak.........ayam la..anak ayam yang ditinggalkan oleh emak dan ayahnya dan kami dipaksa rela untuk menjaganya..eeee....masa mula2 sampai ari tuh punya la cantik..sumer comel2...tapi bila da lama2..nyampah pulak aku nga ayam2 ni..da la wangi...ehek2..jngan salah faham..busuk la..busuk giler..ari2 kena main nga taik..boleh pengsan baunya..adoi..da la suka patuk2..sakit la ayam oi..macam nak sepak2 jer..eeeeeeeeeeeeeeeeee.....geram tul..hehee..tapikan yang comelnya.dia suka tarik2 baju aku,patuk2 aku nyer gelang..hehee..comel la pulak..ermmmmmmm....tapikan lagi 2 minggu da nak harvest..sedih la plak..da lama kami jaga..waaaaaa...ayam2 sumer bersiap2 sedia la untuk disembelih dan dijadikan ayam kari..yummy2..sedap giler..dah la sedap..giler plak tu..hahahahahahaha.tapikan dalam banyak2 ayam tu kan..ada la sekor ayam ni cacat..siannya..macam main gimnastik bak kata ahli group aku..sian weh..nak jalan terkangkang2....sian giler...aku nak citer ni...citer ni sangat2 la sedih...Pada satu pagi,aku pegi reban nak bagi ayam2 tu makan..tetibakan aku tengak ayam yang gimnastik tu nape la xnak gerak2..biasanya la kalau bagi makan dia la paling cepat bergerak ke palang makanan.tapi pagi tadi,dia xnak gerak..rupa2nya kan..jeng2..hehehehe..cuba sambung ayat tu..hehehehehehe..mesti korng nak tau agi kan..hehe..t aku gtau..camni la..rupa-rupanya kaki dia tersekat kat celah2 papan..aduh..sakitnya..da la satu kaki da tempang,tambah satu kaki ag..sian tol..xleh jalan dah..tapi nasib baik la group aku ni ada penyelamat ayam yang berwibawa..hehehe...alhamdulillah akhirnya kaki ayam tu leh dilepaskan..pikir2 balik..lawak giler babeng la..hahahahaaaha..erm...xpe la.ni semua pengalaman dan kenangan yang terbaik selama 3tahun aku di UPM..wah lah...xlama lagi aku akan meninggalkan UPM KB yang tercinta ini dengan penuh kenangan manis..huh!!ayat..xleh bla..bla la wei cepat2 kat upm ni....hehehe..menyemak je korang..hahahahha..ish panjang lak aku citer sal ayam ni..bila nak masuk ladang ni....


ok.......................sekarang aku masuk bab ladang lak...ladang sangat2 best.ehhehe..xbnyak kot benda aku nak citer sal ladang ni..tapi yang pasti..semua group dibagi satu plot yang berukuran 0.25 ekar untuk ditanam dengan pelbagai sayur tapi yang wajib tanam adalah jagung,sawi dan kangkung..hehehe..tapi kami diberi tugasan untuk tanam sayur ensabi..korang pernah dengar ensabi????mesti x kan??aku pun sebelum ni xpernah dengar jugak..tapi lec aku cakap en sabi ni sawi orng iban..pasaran kat sarawak sangat bagus..so,kitarang cuba la untuk tanam..setakat ari ni alhamdulillah la..masih hidup ag..hehehehe..xsabar nak harvest n nak habis....huh!!!!!!!!dah la..bnyak giler membebel.penat doh tangan aku dok taip..lain kali aku update ag..penat sudah..hahaha..bye2 you alls....
 ayam yang pemalas sangat2..eee...da la xcomel
 pandai je korang beratur untuk makan kan..hehehe
 sangat comel masa mula2 sampai.tersentuh hati tengak anak2 ayam ni yang ditinggalkan emak n bapak..
 semua kelaparan dan kehausan selepas turun dari fligt

 ni da besar..xcantik..busuk..hehehe
 yang ni comelkan.hekhekhek..memain jek
 ni ladang kami masa hari first..huh!!
 apabila batas da naik
 semua kepenatan...


p/s : kepada group 2 yang disayangi..aku sangat best nga korang sumer..aku akan simpan kenangan bersama korang selama2nya sehinggalah aku keje,kawin n ape lagi ek??ermm..yg penting aku xkan lupakan korang walaupun kita terpisah..hehehehehee








2 comments: