Saturday, July 9, 2011

2 bulan BerLalu

         Assalamualaikum..hai semua.apa kabar gak semua??arap2 sihat belako la deh..hehe..weh2..lama giler    tak update blog..maklumla cuti2 ni malas la pulak nak menghupdate blog ni..aku rasa blog aku ni da berhabuk da..hehehehehe

        Alkisah aku selama 2 bulan ni macam la jugak kan..(betul ke ayat aku tu??..ahhhhh..bantai je la..ni blog aku..bukan blog korang kan??)so,suka hati aku la..hahahaha..ape la aku merepek ni,mesti korng yg baca da bosan..k2..malas aku nak membebel..sebenarnya aku nak kongsi aktiviti yang aku buat selama 2 bulan yang lepas..hahahahah..ermmmm..2 bulan yang lepas pada 3/5/2011-aku balik ke semenanjung dari bintulu..pada tarikh ni bermakna tamatla segala aktiviti aku di UPMKB..yang tinggal hanya la kenangan bersama kawan2 n insan tersayang..opss..tersayang ke??xde maknanya la..hahahahhaa..aku datang bintulu nak belajar la wei..hahaha..

        Seminggu aku duk mengangur kat rumah xtau nak buat ape..aku nak keje abah xbagi..adoi..bosan kot..duk meseg sain aku sorng ni duk ajak gi cari keje..tapi aku herannya la..pegi nya tidak..hahahahahaha..dalam aku duk saje2 ni..aku terpikir nak tanam jagung nga mak sedara aku..untuk hilangkan boring aku ni,aku pun memulakan kerjaya aku sebagai penanam jagung..hahahahhaa..bukan keje tetap..hanya sekadar nak hilangkan bosan jer..hehehehehe..sekarang umur jagung aku da nak masuk dua bulan..da xlama da boleh kutip hasil da..hehehehe

         tuttututut..dalam aku duk umah jer kan..ada la sorang imam dekat kampung aku datang rumah mintak tolong aku ngajar budak2 kecik solat..hahahaha..boleh ke aku???persoalan mula2 main kat kepala..tapi..aku cuba je la..sambil2 timba pengalaman..hehehee...aku jadi ustazah kat masjid..aku keje ari sabtu jer..heheheheh..ustazah ke aku ni??hehehehe..ustazah rock buleh r kot..hehehehhee..tapi comel2 dak2 kecik..aku suka..tapi aku xsuka dak besar..suka melawan..xpasal2 nanti aku yang kena sekeh..hehehehehe..nasib baik la ustaz tu bagi aku dak2 kecik yang comel..hehehehehe..so,ni la antara aktiviti aku masa cuti..xde la aku menjadi pengangur yang tegar..hahahahaha...

         Mesti korng nak tengak gambar sayur2 aku kan??hahaha..jap ea..aku tunjukkan..

 ni pokok jagung hak besar..

 yang ni umur dia 3 minggu..hehehhee

 ni pun sama

ni umur 2 minggu...

 ni pokok terung mak sedara aku..bagus mak sedara aku ni..pandai guna silver shine..aku wak buku hijau xpernah guna..mahal la..apa la..huhu..

 ni pokok bayam aku..hahahhaa..kalau aku tanam bayam aku dulu macam ni caranya..aku rasa mesti group aku paling berjaya..hahahhaa..xpe2..semua tu kenangan



  pokok makin membesar doh..

 haaaa..nak kua hasil doh

 ni pu sama..

ni buah jagung aku..hahahha...insyallah..semua berjaya

No comments:

Post a Comment